That's what a real friend would do!

När jag kom hem och varit hemma ett tag så plingar det på dörren. Och när jag tittar i det där lilla hållet som är i dörren så ser jag flera stå där, tre hade röda jackor (Plus några till då) och då hade jag en aning om vem det var. Så är jag öppnar dörren så står Jennie, Brianna, Tove, Ewa och Maja från min klass där. Dom hade kommit från idrotten och skulle gå till skolan. Och dom kom förbi hem till mig (jag bor jättenära stället där vi har idrott) och frågad eom något hade hänt, när jag bara gick hem. Men då förklarade jag att jag hade ont i huvudet och sådär
(Fast jag var ju lite ledsen också). Sen så sa dom att jag kunde komma med till skolan, för vi skulle ju bara ha klassens ½ timme. Så dom övertalade mig att följa med till skolan ändå. Så på vägen till skolan så pratade vi lite om vad som hänt mellan mig och Josefin och dom andra också. Det var så snällt av dom att "stötta" mig sådär <3
Så när jag kom till skolan så satt jag först ett tag med Anna, min fröken och pratade om vad som hänt.
Sen så lekte vi charader på klassens ½ timme. Dom andra tre tjejerna fick också prata med Anna sen. Josefin var tydligen jätte otrevlig mot Anna och sådär vad jag hörde. För jag fick prata med henne efter skolan också.
Om det inte blir bättre mellan oss så har jag väl dom andra tjejerna, hoppas jag? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0